خانه / فرزند / چکارکنیم در بارداری درد پشت نداشته باشیم

چکارکنیم در بارداری درد پشت نداشته باشیم

اقدامات پیشگیرانه شامل:

• ورزش کردن به ویژه خم کردن لگن

• دقت و داشتن وضعیت های بدنی صحیح

• بلند شدن و خم شدن صحیح

خبر خوب اینجاست که به طور میانگین دردهای پشت در بارداری طی ۶ ماه فروکش می کنند.

۶۰ درصد زنان حامله در طی بارداری از درد پشت (از زیر دنده به پایین) شکایت دارند. در این مقاله سعی می‌کنیم به نکاتی درباره پیشگیری از درد پشت و همچنین درمان‌های غیردارویی درد پشت بپردازیم.
کفش‌های با پاشنه کوتاه (اما نه صاف) را برای پشتیبانی قوس کمر بپوشید.
در هنگام بلند کردن اجسام سنگین ازدیگران کمک بگیرید.


اگر تختتان بیش از حد نرم است، یک صفحه بین تشک و فنر تخت خواب قرار دهید.
در حین بلند کردن اجسام، به سمت پایین چمباتمه بزنید، زانوها را خم کنید و پشت را مستقیم نگه دارید.
ازصندلی‌هایی با پشتی حمایتی مناسب استفاده کنید و یا از یک بالش کوچک برای پشتیبانی کمراستفاده کنید.


استراحت – دوره‌های استراحت با خم کردن لگن و زانو می‌تواند قوس کمر را معکوس کند و موقتاً درد را کاهش دهد. زن باردار باید در موقعیت خوابیده به پهلو قرار بگیرد و زانوها و لگن خم شود. یک بالش می‌تواند برای حمایت از وزن رحم یا بین زانو برای کاهش بار مکانیکی در پشت استفاده شود.
ورزش – شواهد موجود نشان می‌دهد که ورزش در کاهش درد پشت همراه با بارداری مفید است. تمرین‌های خم‌کننده پشت(flexion)عضلات شکم را تقویت می‌کند و قوس کمر را کاهش می‌دهد، در حالی که ورزش هایextension ماهیچه‌های کنار مهره‌ای را تقویت می‌کند.
پیاده روی به طور عمومی برای گرفتگی عضلات قدام ران تجویز می‌شود.

هنگامی که می ایستید خود را در وضعیت بدنی راحتی قرار دهید. اگر مجبورید طولانی مدت بایستید یک پایتان را روی چهارپایه ای کوتاه بگذارید و به تناوب به هریک از پاهایتان روی چهارپایه استراحت دهید. وضعیت درست بدنی همچنین به معنی نشستن بادقت نیز هست.

صندلی ای را برای نشستن انتخاب کنید که پشتی داشته باشد یا یک جای کوچک برای یک بالش پشت کمر. گردن و پشتتان را صاف نگه دارید و زیر پایتان چهارپایه ای کوچک قرار دهید. تمرین وضعیت های بدنی درست در بارداری یکی از اساسی ترین آموزش های هنگام بارداری است.

منبع:سلامت نیوز

درباره‌ی amin

همچنین ببینید

روش جلوگیری از دیابت در زمان بارداری

روش جلوگیری از دیابت در زمان بارداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *