خانه / آشپزی / غذاهایی که هم سیر می کنند هم لاغر می کنند

غذاهایی که هم سیر می کنند هم لاغر می کنند

سیب زمینی پخته

سیب زمینی آب پز یا پخته غنی از نشاسته، ویتامین C و چندین ماده مغذی دیگر است. مصرف سیب زمینی در کاهش اشتها موثر است.

حبوبات

لوبیا، نخود و عدس بسیار مغذی هستند، آن‌ها کربوهیدرات‌های قابل هضم با هضم پروتئین و محتوای فیبر هستند.

این حبوبات برای جبران گرسنگی و مدیریت مصرف کالری مفید هستند.

غذا‌های با فیبر بالا

یکی از عملکردهی مهم فیبر کنترل قند خون و کلسترول است. مصرف فیبر برای احساس سیری مفید است.

مواد غذایی با فیبر بالا عبارتند از:

جو
نان گندم کامل
حبوبات
سبزیجات
میوه‌ها

محصولات لبنی کم چرب

افزایش مصرف محصولات لبنی کم چرب می‌تواند سبب تسریع و کاهش مصرف غذا در کوتاه مدت شود.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع عالی از پروتئین، ویتامین ها، و مواد معدنی هستند. آن‌ها همچنین تاثیر منفی بر کاهش گرسنگی دارند.

آجیل

آجیل دارای پروتئین و چربی غیر اشباع است که چربی‌های سالم دارد. خوردن آجیل به عنوان یک میان وعده ممکن است به تسریع گرسنگی بین وعده‌های غذایی کمک کند، بدون اینکه باعث افزایش وزن شود.

گوشت بدون چربی و ماهی

گوشت و ماهی هر دو دارای پروتئین بالا و کم چرب اشباع هستند. رژیم‌های غذایی حاوی مقادیر بالایی از پروتئین می‌توانند به طور موثر به کنترل اشتها و کاهش وزن کمک کنند.

۱- آب:

تحقیقات جدید اشاره بر این دارند که نوشیدن آب، کاهش وزن را تسریع می‌بخشد. محققان در کشور آلمان دریافته اند که متابولیسم افراد مورد تحقیق، با نوشیدن حداقل ۱۷ اونس آب، تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. این نوشیدنی طبیعی همچنین اشتها را نیز کاهش می دهد و با کمک به دفع سدیم و سموم بدن، نفخ و باد شکم را نیز از بین می برد. نوشیدن کافی آب در طول روز باعث می شود كه دیگر تشنگی را با گرسنگی اشتباه نگیرید!

۲- چای سبز:

تحقیقات نشان می دهد که عصاره چای سبز، متابولیسم بدن را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می‌کند. این چای که در روحیه نیز تاثیر مثبت دارد، خواص ضد سرطانی نیز در داشته که از بروز بیماری های قلبی نیز جلوگیری می کند.

منبع:شفقنا،ایران ناز

درباره‌ی amin

همچنین ببینید

راه تهیه املت پنیر

پنیر سفید، آرد، فلفل، بکینگ پودر و جعفری را مخلوط کرده و هم بزنید. در آخر تخم مرغ را اضافه کرده و خیلی کم هم بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *