خانه / آشپزی / چرا در بهار اشتهای کاذب می گیریم

چرا در بهار اشتهای کاذب می گیریم

چرا در بهار اشتهای کاذب می گیریم

_در فصل بهار بیشتر آب بنوشید.

_پیاده روی در فصل بهار به کنترل اشتها و کاهش وزنتان کمک می کند.

_در مصرف نوبرانه های ترش مثل گوجه سبز افراط نکنید تا اشتهایتان افزایش پیدا نکند.

_وعده های غذایی خود را مختل نکنید و اگر مرتب احساس گرسنگی می کنید میانه وعده های سبک بخورید.

_آرام تر از همیشه غذا بخورید.

_فکر خود را با موسیقی، فیلم یا حتی گپ زدن با دیگران از گرسنگی پرت کنید.

_سعس کنید غذاهای حاوی فیبر مصرف کنید.

_از سبوس گندم و جو در غذاهای خود استفاده کنید.

_به سراغ غذاها و میان وعده های سبک بهاری مثل آبدوغ خیار و سالاد فصل بروید.

_استرس در افزایش میل به غذا نقش دارد پس تنیدگی و استرس خود را کنترل کنید.

 وقت صرف غذا است!

گویی برای همه یک عادت شده است که وقتی زمان صرف غذا فرا می رسد، ما شروع می کنیم به غذا خوردن، گاه حتی بدون آنکه واقعا گرسنه باشیم. درست است که برخی اوقات داشتن برنامه غذایی منظم برای جلوگیری از گرسنگی بیش از حد لازم است، اما در عین حال ما باید به علائم بدن خود نیز توجه کنیم. از این به بعد هر گاه خواستید غذایی بخورید، از خود بپرسید آیا واقعا گرسنه هستید؟ اگر جواب منفی بود، یا به مقدار خیلی کم از آن غذا بخورید، یا خوردن آن وعده را به یک ساعت بعد (نه بیشتر) موکول کنید. 

این نکته در شرایطی که معمول است در آنها ما چیزی بخوریم (مانند هنگام سفر با هواپیما) نیز باید رعایت شود. سعی کنید قبل از سفر هوایی برنامه غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنید که در طول سفر مجبور نباشید در حالت سیری چیزی بخورید. همچنین از مهماندار هواپیما بخواهید برایتان چند نوشیدنی بیاورد تا احساس گرسنگی کاذب که در اثر تشنگی به وجود می آید را بر طرف کنید.

انتخاب،
سلامت خانواده

درباره‌ی amin

همچنین ببینید

طرز تهیه زولبیا خانگی

مایعی که درست کردید را داخل یک قیف ریخته و ته قیف را سوراخ کرده و داخل تابه به صورت دایره های تو در تو بریزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *