خانه / زندگی موفق / فواید فعالیت های ورزشی برای زنان

فواید فعالیت های ورزشی برای زنان

فواید فعالیت های ورزشی برای زنان

سیر صعودی روند چاقی در بین ایرانی‌ها

زنان و کودکان ایرانی در حال چاق شدن هستند، دلیل آن هم کم تحرکی فیزیکی می باشدو همچنین مصرف غذاهای پرکالری است.

از سال ۲۰۰۰ تاکنون روند چاقی و اضافه وزن در ایران سیر افزایشی داشته و در سنین بالای ۱۸ سال در سال ۲۰۱۸ چاقی در بین مردان ۱۵ تا ۲۵ درصد و در زنان ایرانی بالای ۲۵ درصد بیان شده.

چاقی باعث خیلی از بیماری ها می شود،بیماری های مثلدیابت نوع ۲، بیماریهای قلبی عروقی و برخی سرطان‌هاست .

ما باید از بچگی با ورزش آشنا شویم  به خصوص زنان حداقل روزی نیم ساعت و ۲ ساعت و نیم در هفته ورزش کنند

 

چرا باید ورزش کنیم؟

بخاطر شاد بودن در زندگی ،و همچنین داشتن زندگی پرتحرک به عنوان یک کار ضرروری در زندگی است.

باعث کم شدن بیماری ها مثل بیماریهای قلبی – عروقی مانند فشارخون، افزایش قند و چربی خون، از عوامل مهم پیشگیری کننده ابتلاء به سکته های قلبی و مغزی در آینده بوده و از مرگ زودرس جلوگیری می نماید.

ورزش و سالمندی

ورزش عملکرد افراد را افزایش می دهد

ورزش باعث افزایش عملکرد افراد می شود. بگونه ای باعث افزایش اعتماد به نفس و استقلال بیشتر در زندگی میشود که به درد زمان سالمندی میخورد.

به دلیل افزایش سیستم ایمنی بیماری ها را در زندگی افراد کم میکند

دانش‌آموزانی که فعالیت بدنی بیشتری دارند پیکر و خلق و خوی مناسب تری نسبت به همکلاسی های خود دارد.

 

فواید ورزش برای بدن

با افزایش مصرف انرژی موجب کنترل وزن و تناسب اندام می شود.

ورزش باعث استحکام استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان بخصوص در خانم‌ها در سنین میانسالی و سالمندی می‌شود

ورزش باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری قند در بیماری های دیابتی و باعث کنترل بهتر قند خون میشود.

 

فعالیت بدنی اثر مثبتی را روی میزان چربی خون و کاهش چربی خون مضر در بدن می نمایند

ورزش کردن باعث پیشگیری از اضطراب و افسردگی می‌شود و ایجاد نوعی احساس آرامش در افراد و افزایش کیفیت زندگی آنها می شود

ورزش و جلوگیری از یبوست و اثرات مثبت درباره پیشگیری از ابتلا به سرطان دستگاه گوارش در هر دو جنس زن و مرد می‌شود. همچنین از ابتلا به سرطان سینه و رحم در خانمها پیشگیری می نمایند

 

فواید فعالیت های ورزشی برای زنان

ورزش و پیاده روی

در دسترس ترین ، راحت ترین، ارزان ترین و کم عارضه ترین راه برای فعالیت بدنی مؤثر، پیاده روی است .

 

رازهای زندگی شاد

افکار نیوز و آوای سلامتی و نیکی صالحی

درباره‌ی amin

همچنین ببینید

خانم ها بعد ۳۰ سالگی چکار نباید بکنند

سی سالگی آغاز دوره کنترل در زنگی شماست، شما در این دوره به استقلال مالی و اجتماعی می‌رسید و به عنوان یک عنصر فعال در جامعه شمرده می‌شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *