خانه / زندگی موفق / راه لاغری در خانه بدون رژیم و ورزش

راه لاغری در خانه بدون رژیم و ورزش

به موقع بخوابید

حواستان به وضعیت هورمون‌هایتان باشد. اگر خواب کافی و با کیفیتی نداشته باشید، بدنتان میل بیشتری به غذا خوردن نشان می‌دهد و سوخت و ساز بدن هم پایین می‌آید و هر روز چاق‌تر می‌شوید.

آب بنوشید

کم‌آبی بدن، به شما احساس گرسنگی را القا می‌کند و بدون آنکه واقعا گرسنه باشید، شما را به سمت یخچال می‌کشاند. برای لاغری در خانه باید به اندازه کافی آب بنوشید و حتی در زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید، قبل از خوردن غذا یا هله‌هوله، یک لیوان آب میل کنید.

شام را زود بخورید

برای کاهش وزن، نیازی به حذف وعده شام ندارید، تنها کافی است که شامتان را در ابتدای شب میل کنید. اگر بعد از ساعت ۸ شب، جز میوه و سبزیجات تازه چیزی نخورید، احتمال اینکه در مدت مورد انتظارتان وزن کم کنید، بیشتر می‌شود.

در بشقاب کوچک غذا بخورید

شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که به خوردن همه غذای موجود در بشقاب عادت دارند؟ نیازی نیست این عادت را از سرتان بیرون کنید؛ برای اینکه غذای کمتری به معده‌تان وارد شود، بهتر است اندازه بشقابتان را تغییر دهید و کوچکترش کنید تا چشمتان زودتر از قبل سیر شود.

رومیزی آبی بیندازید

رنگ‌ها تاثیر زیادی روی اشتهای شما می‌گذارند. محققان می‌گویند رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز اشتها را چند برابر می‌کنند و در مقابل رنگ‌هایی مثل آبی، میل شما به پرخوری را از بین می‌برند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که فضای آشپزخانه را به جای استفاده از با رنگ اشتها آور قرمز، با آبی و سفید تزیین کنید.

روی سالادتان روغن زیتون بریزید

. غذاهای ناسالم را جلوی چشم نگذارید
اگر غذاهای ناسالم را جلوی چشم بگذارید، ممکن است با دیدن‌شان گرسنه­‌ شوید یا هوس کنید آنها را بخورید.

خوراکی‌های حاوی فیبر بالا بخورید

خوردن غذاهای فیبردار باعث می­‌شود برای مدت زیادی احساس سیری کنید. نوع خاصی از فیبر که به آن فیبر چسبناک می­‌گویند، به لاغری کمک زیادی می­‌کند. این فیبر در تماس با آب به شکل ژل درمی‌آید و مواد مغذی را جذب می­‌کند. به همین خاطر باعث می­‌شود معده دیرتر تخلیه شود.

فیبر چسبناک فقط در غذاهای گیاهی مانند لوبیا، غلات، جو دوسر، کلم بروکلی، مارچوبه، پرتقال و تخم کتان وجود دارد. مکمل غذایی گلوکومانان هم سرشار از فیبر چسبناک است.

منبع:چطور،کتاب کاله

درباره‌ی amin

همچنین ببینید

خانم ها بعد ۳۰ سالگی چکار نباید بکنند

سی سالگی آغاز دوره کنترل در زنگی شماست، شما در این دوره به استقلال مالی و اجتماعی می‌رسید و به عنوان یک عنصر فعال در جامعه شمرده می‌شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *