خانه / زندگی موفق / چطوری از زندگی دلسرد نباشیم

چطوری از زندگی دلسرد نباشیم

اهدافتان را به خودتان یادآوری کنید.

معمولاً قبل از وقت گذاشتن روی هر تلاش خاصی، گرایش به تعیین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت دارید. اگر کم کم چشمتان را از روی اهدافتان بردارید، انگیزه خود را از دست می دهید. اینکه حواستان به اهدافتان باشد و دائماً پیشرفت خود را چک کنید، باعث می شود که هر روز انگیزه شما بیشتر و بیشتر شود.

هر هفته پیشرفت خود را چک کنید.

هر کسی دوست دارد بداند که هر روز چقدر به هدفش نزدیکتر می شود. اگر ببینید که در مسیر درست هستید و هر بار پیشرفت قابل ملاحظه ای می کنید، انگیزه شما بیشتر می شود و از رسیدن به هدف خود خوشحال می شوید. اگر ببینید که در رسیدن به هدف تعلل می کنید، این تلنگری به شماست تا دوباره به مسیر اصلی برگردید.

 به کیفیت خواب توجه کنید نه کمیت آن

تلقی اشتباهی دربارۀ خواب بهینه وجود دارد که از عدم تفکیکِ کیفیت و کمیت خواب ناشی می‌شود. خیلی‌ها معتقدند که خواب طولانی برای استراحت بدن ضروری است. با این حال چند بار برایتان پیش آمده که پس از ۹ تا ۱۰ ساعت خواب، احساس کرختی و ناهشیاری کرده باشید؟ علت آن است که کیفیت خوابتان مهم‌تر از کمیت آن است. دو تکنیک کاربردی برای بهبود کیفیت خواب وجود دارد که از شما می‌خواهیم به آن‌ها توجه کنید. این دو شیوه عبارتند از: ۱- کاستن از پرتو آبی و ۲- رعایت قانون ۹۰ دقیقه‌ای.

در موقعیت‌های مختلف به خودتان پاداش بدهید

بدون تجلیل‌های کوچک هیچ روندی پایدار نمی‌ماند. چارلز دوگیگ، برندۀ جایزۀ پولیتزر معتقد است که عادت‌های نیرومند تدریجاً و به مدد پاداش‌های مکرر شکل می‌گیرند. معنایش این است که مغز به راحتی قادر است رفتاری را تکرار کند به شرط آن که در فرایند یادگیری، پاداش معنی‌داری دخالت داشته باشد. مغز به پاداش‌های ساده عادت می‌کند و بر آن اساس روالی را پی می‌گیرد. مثلاً همین که هر ساعت یک بار، حین کار کش و قوسی به بدنتان بدهید یا اینکه پس از چند روز کاری پیاپی با دوستانتان جایی بروید یا حتی به سادگیِ بازکردن نوشابۀ شبانه. شاید باور نکنید اما این پاداش‌های کوچک وقفۀ شادمانه‌ای به مغز می‌دهند و انگیزۀ فعالیت را تقویت می‌کنند. با همین چیزهای کوچک مسبب نشاط ذهن می‌شوید و از خودتان تجلیل می‌کنید.

درباره‌ی amin

همچنین ببینید

برای رسیدن به هدف چکار کنیم

بسیاری از مردم برای داشتن جسم سالم فوراً باشگاه رفتن را انتخاب می کنند درحالیکه انجام ورزش صبحگاهی حتی در حیاط منزلتان نیز می تواند سبب ایجاد روحیه مثبت و پرنشاط در شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *