خانه / آشپزی / مواد غذایی کشنده سرطان

مواد غذایی کشنده سرطان

پیشگیری از سرطان با فلفل قرمز

سوزشی که با خوردن فلفل قرمز در دهانتان احساس می‌کنید، بخاطر کایین موجود در آن ایجاد می‌شود. یعنی همان ماده‌ای که می‌تواند دردهای عضلانی را آرام کند. فلفل قرمز، به تسکین دندان درد، التیام دردهای ناشی از آرتریت و کاهش مشکلات دیابتی‌ها هم کمک می‌کند.

پیشگیری از سرطان با دارچین

چه آن را در چای بریزید و چه با کمکش نانی خوش‌عطر را بپزید، قند خونتون کاهش پیدا می‌کند. دارچین شاید از پس درمان دیابت برنیاید اما به بهبود حال بیماران دیابتی کمک می‌کند. این ادویه پرخاصیت، کلسترول و تری‌گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد، مانع لخته شدن خون می‌شود و دردهای ناشی از التهاب بافت‌های بدن را آرام می‌کند.

پیشگیری از سرطان با زنجبیل

سالهاست که ما ریشه زنجبیل را به عنوان یک چاشنی محبوب به غذاها و شیرینی‌هایمان اضافه می‌کنیم، اما شاید ندانیم که زنجبیل یکی از بهترین داروهای گیاهی برای کاهش مشکلات گوارشی است. ریشه این گیاه بیماری‌های التهابی را تسکین می‌دهد و به بهبود حال آرتریتی‌ها کمک می‌کند. زنجبیل را می‌توان یک ضد سرطان طبیعی دانست و برای کم شدن حالت تهوع هم از آن کمک گرفت.

سیر

بوی قوی و خاص سیر از دو ترکیب ضد سرطان در این گیاه که البته ویژگی ضد عفونی کننده نیز دارند، ناشی می شود. برای کسب بهترین نتیجه مصرف سیر خام طی وعده غذایی صبحانه توصیه می شود

چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان قدرتمندی به نام EGCG است. این آنتی اکسیدان آسیب در سطح ژنتیکی و همچنین شکل گیری تومورها را متوقف می کند. بهتر است چای سبز را جایگزین قهوه یا چای سیاه کنید. نوشیدن چای سبز احتمال ابتلا به سرطان های روده بزرگ، مثانه، و معده را کاهش می دهد.

ماهی چرب

مردان ۳۰ ساله یا پیرتر باید مصرف ماهی های چرب مانند سالمون، خال مخالی، تن و ساردین را افزایش دهند. این قبیل ماهی ها از ویژگی های ضد التهابی سود می برند که خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهند.

ماست طبیعی

این نوع از لبنیات (به نام ماست یونانی نیز شناخته می شود) دارای پروبیوتیک است. پروبیوتیک ها سلامت گوارشی را بهبود می بخشند و همچنین سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کنند.

منبع:کتاب کاله،عصر ایران

درباره‌ی amin

همچنین ببینید

چکار کنیم تو روزگی تشنه نشیم

شروع افطارى بایستى با چند عدد خرما، همراه با كمى آب ولرم یا شیر ولرم باشد.– سعى شود بین افطارى و شام فاصله ای وجود داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *