خانه / مشاوره / زورگویی به همسر در اول زندگی

زورگویی به همسر در اول زندگی

راههای بهتر برای ابراز خشم

برای آنکه بتوان خشم را بدون انتقاد کردن، سکوت اختیار کردن یا شکستن بشقاب یا شکستن بازوی دیگری ابراز کنید، راههای دیگری هم وجود دارد. این شیوه های پربار ابراز خشم و ناراحتی، مستلزم تفکر، تلاش و تمرین هستند. در واقع باید برای عمل به این توصیه مهم ، آمادگی و تمایل لازم را داشته باشید. هیجانات همچون شعله هایی سرکش، زبانه می کشند اما همچنان باید جمله آخر هر دعوا و آخرین وهله تصمیم گیری را قضاوت عقلانی تشکیل دهد.

زهر چشم از همسر


اینکه هم عاطفی باشید و هم ازآنچه می گویید و از تاثیر آن بر همسرتان و نیز گفته های او و تاثیر آن ها بر خود آگاهی داشته باشید، مهارتی است که تنها به صورت آزمایش و خطا به وجود می آید

موقع خشم می‌توانیم از عبارات زیر استفاده کنیم:

۱- هر قدر بیشتر آرام باشم و از مهارت‌های مقابله با خشم استفاده کنم، بیشتر می‌توانم موقعیت را کنترل کنم.

۲- این موقعیت را به عنوان یک تجربه یادگیری مفید در نظر بگیریم.

۳- مسأله جدی است، اما من هم آماده‌ام.

۴- نفس عمیق بکشم، آرام باشم و از نیروی فکر استفاده کنم.

۵- حق دارم ناراحت باشم، اما باید بر اهداف خود متمرکز شوم.

۶- نباید اجازه بدهم خشم دیگران بر من اثر بگذارد و باید خویشتن‌دار باشم.

۷- پس از این که با رویداد خاصی مقابله کردید به تلاش‌های خود پاداش دهید:

۸- آنقدرها هم که فکر می‌کردم سخت نبود.

۹- در همه مواقع، خوب ظاهر شدم.

۱۰- این موقعیت‌ها آسان نیست، اما به هر حال بخشی از زندگی است.

۱۱- وقتی از مهارت‌های مقابله با خشم استفاده می‌کنم، احساس بهتری نسبت به خود دارم.

خشم خود را کنترل کنید

نباید ها:

– در مشاجره های تند وارد نشوید و سعی کنید او را متقاعد سازید که رفتارهای معقول دارد.
– نتیجه نگیرید که او همواره به همان صورت عمل خواهد کرد یا آنکه او در پی یک بار انجام عمل غیر منطقی، دیگر فردی منطقی نخواهد بود.
– در موقعیتی که شما را می آزارد باقی نمانید.
– در شرایطی باقی نمانید که به اجبار پایتان به مشاجره ای بی حاصل و آسیب زننده باز شود

چکار باید کرد

صبر داشتن را هر روز تمرین کنید

و حالا در زیر چند راه آسان برای تمرین بردباری و بالا بردن تواناییتان برای آرام و  خونسرد ماندن هنگام مواجه با استرس هست، که می‌توانید هر روز آن‌‌ها را تمرین کنید

هدف

زورگویی به همسر در اول زندگی

تمرکز کردن روی نتیجه نهایی باعث خستگی زودهنگام شما می‌شود. به دنبال یک هدف هستید؟هدفی ترسناک که به زمان و صبوری  زیادی احتیاج دارد؟ آن هدف را به چند هدف کوچک‌تر تقسیم کنید. با این روش شما با رسیدن به هر کدام از آن اهداف کوچک تر ، چندین دلیل برای شاد بودن دارید

درباره‌ی amin

همچنین ببینید

چطوری میشه عادت های بد فراموش کنیم

چون همانطور که از اسمشان پیداست آن ها عادت هستند و چون عادت در درونتان شکل گرفته ترک کردن آن کار سختی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *