خانه / مشاوره / عوامل پایداری یک کسب و کار

عوامل پایداری یک کسب و کار

عوامل پایداری یک کسب و کار

مشتریان وفادار

برای افزایش فروش باید دنبال زنجیره ای از مشتریان وفادار باشید که همیشه خریدار محصولات و خدمات تان باشند. تغییرات دوره‌ای در پایگاه مشتریان نشانه این است که کسب‌وکار نتوانسته بازار خاص خود را بیاید. درنهایت پول، زمان و منابع به دنبال پیدا کردن مشتری خاص هدر رفته ‌است. بعضی از مدیران کسب‌وکار در چشم و همچشمی به‌کارگیری نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای رواج یافته، دنبال توسعه سریع پایگاه مشتریان خود میباشند. غافل از این‌که این کار تنها ضامن ادامه رشد کسب‌وکار نمی باشد و تقلید بدون تحقیق باعث انحراف از مسیر حرکت کسب‌وکار می‌شود.

 

راه های یافتن مشتری‌ان با وفا

شغل هایی  همانند خرده فروشی‌ها یا مغازه‌های خدماتی کوچک به علت منابع محدود، بیشتر در معرض خطر عمل نکردن به تعهدات‌شان هستند.داشتن مشتریان راضی و وفادار به معنی کسب‌وکاری موفق می باشد. بهترین روش نگه‌داری از مشتریان، عمل کردن به تعهدات است. اگر قول خدمات خاصی را داده‌اید، باید آن را عملی کنید. در صورت عمل نکردن کسب‌وکارتان اعتبار خود را از دست می‌دهد و تاثیری منفی بر روی آن می گذارد. توجه داشته باشید موفقیت نهایی کسب‌وکارتان فقط مربوط به شما نیست، این مشتریان هستند که به شما قدرت ساخت یا شکست یک نام تجاری را می دهند.

 

عوامل پایداری یک کسب و کار

درجه‌بندی مشتریان

بی شک باید تفاوتی بین مشتریان وفادار و مشتریان جدید موجود باشد. تفاوتی که مشتریان باوفا به‌خوبی متوجه شوند شما برای انها ارزش قائل هستید. اگر فروشی انجام داده‌اید، مشتریان خود را به فراموشی نسپارید. برای آن‌ها پیام تشکر یا تخفیف ارسال کنید.

 

این مطلب را نیز بخوانید:

چطوری همسر در جریان امور مالی بگذاریم

منبع: روزنامه خراسان

درباره‌ی amin

همچنین ببینید

کدام کارها باعث شاد شدن ما می شود

نیاز نیست کار خاصی انجام دهید، تنها سعی کنید از سکوت صبح لذت ببرید و به آرامش برسید. تماشای آسمان زیبا یا دیدن عزیزانتان در خواب و بیدار شدن آن‌ها، بسیار تأثیرگذار و آرامش بخش است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *