خانه / دانستنی های زندگی مشترک / تغذیه چه تاثیری روی قاعدگی دارد؟

تغذیه چه تاثیری روی قاعدگی دارد؟

رژیم غذایی تاثیر زیادی بر دردهای قاعدگی دارد برای کاهش این درد توصیه هایی می کنیم:

-در نیمه دوم دوره قاعدگی غذاهای پرچرب یا بسیار شیرین مانند شکلات و شیرینی نخورید

-از خوردن نمک زیاد خود داری کنید که باعث حبس اب می شود

-موادی که باعث نفخ شکم می شود ۵-۷ روز قبل شروع عادت ماهانه پرهیز کنید مثل لوبیا، نخود، پیاز، سیر، هندوانه و…از ۳ روز مانده به شروع عادت ماهانه تا ۳ روز پس از آن هر روز ۲ فنجان از دم کرده های گیاهی نظیر دم کرده بابونه، نعناع و پونه به نسبت مساوی مصرف کنید

– سبزیجات به خصوص گوجه فرنگی و از میوه جات موز را مصرف نمایید

-از خوردن چایی و کاکائو و قهوه جلوگیری کنید

-داروهایی است که میزان عوارض دوران قاعدگی را کم می کند  داروهای ضد التهاب و درد اغلب برای گرفتگی های عضلانی قبل از عادت ماهانه تجویز می شوند.

-ویتامین ب۶ بعضی از عوارض دوران قاعدگی را کم می کند

 

درباره‌ی amin

همچنین ببینید

چطوری هم ولخرج باشیم هم صرفه جو

پیش از اینکه به خرید بروید یک لیست خرید برای خود بنویسید و مطابق آن خریدهای لازم را انجام بدهید. چیزهای بیهوه و غیر ضروری را نخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *